Inhoudsopgave:

U krijgt een brief van de gemeente

In deze brief staan de mogelijkheden voor hulp en ondersteuning bij vragen over geld. Deze hulp is gratis. In sommige situaties neemt een sociaal werker van Amaryllis meteen persoonlijk contact met u op.

Wilt u niet dat de gemeente informatie over betalingsachterstanden ontvangt?

Laat dit dan aan uw energieleverancier, waterleverancier, verhuurder of zorgverzekeraar weten. Wij gebruiken de informatie over een betalingsachterstand alleen om hulp aan te bieden.

U bent particulier verhuurder

Wilt u deelnemen aan vroegsignalering? Dat kan. Eerst moeten u en de gemeente Leeuwarden een samenwerkingsovereenkomst sluiten.

U vindt deze overeenkomst op de website van de NVVK. Als u en de gemeente een overeenkomst ondertekenen, krijgt u informatie van xxllnc Sociaal, een ICT-bedrijf genaamd Inforing.

U hoort dan hoe u vervolgens de signalen van de huurachterstanden beveiligd aan de gemeente kunt doorgeven. Meer informatie over vroegsignalering en het sluiten van een overeenkomst vindt u op de website van de NVVK.

De gemeente Leeuwarden krijgt elke maand informatie van meer dan 100 organisaties over bewoners die moeite hebben met betalen. De gemeente kiest dan wie hulp krijgt via een huisbezoek, telefoontje, e-mail, sms-bericht of brief. Via het RIS-systeem laat de gemeente weten of de persoon de hulp heeft geaccepteerd.

Heeft u vragen?

Neem contact op met de gemeente Leeuwarden.