Inhoudsopgave:

Wat willen we bereiken?

Leeuwarden wil een plek zijn waar jij als jongere je thuis voelt, jezelf kunt zijn en dromen kunt waarmaken. We willen jouw stem nog beter horen in onze gemeente, je mee laten denken en gelijke kansen geven. Daarnaast willen we het Europese karakter in Leeuwarden en Fryslân nog meer laten zien.

Waarom willen we dit?

In Leeuwarden kijken we graag naar de kracht van mensen en positief naar de toekomst. Maar het is niet altijd makkelijk om in deze tijd op te groeien. Daarom willen we je volop betrekken in de (toekomst)plannen van onze gemeente. Samen kunnen we veel meer bereiken.

Wat biedt EYC jou?

Als European Youth Capital krijg je een podium om jouw ideeën voor Leeuwarden tot leven te brengen. Hiermee willen we je nog meer een plek bieden waar je je thuis voelt en waar jouw ideeën gehoord worden. Het laat zien dat onze gemeente van alle markten thuis is.

Hoe meedoen?

Ideeën voor Leeuwarden als European Youth Capital 2028? Neem contact op met de gemeente Leeuwarden. Als jongere inwoner van gemeente Leeuwarden, maar ook als organisatie die veel met jongeren werkt, betrekken we je graag bij dit avontuur.