- U kunt maximaal 10 betaaltermijnen afspreken.
- Het minimale termijnbedrag is € 50,00.
-
U kunt op de volgende 3 manieren betalen:
- U maakt iedere maand zelf het bedrag naar ons over.
- U machtigt ons de termijnbedragen automatisch van uw rekening af te schrijven.
- U laat de bedragen inhouden op uw bijstandsuitkering (als u die krijgt).
- Na iedere termijnbetaling kunnen wij rente bij u in rekening brengen. U krijgt dan een brief van ons. Die noemen we rentebeschikking.
- Heeft u meerdere belastingaanslagen die u niet heeft betaald?
- Dan hoeft u meestal maar 1 betalingsregeling aan te vragen. Als het nodig is, nemen wij na uw aanvraag contact met u op.
- Als u een loonvordering hebt gekregen, of als er beslag is gelegd op uw bankrekening, kunt u geen betalingsregeling meer afspreken.
- Als u de termijnbedragen zelf overmaakt en u betaalt 1 termijnbedrag niet, dan krijgt u van ons een achterstandsbrief. U moet het bedrag alsnog betalen. Ook de andere afgesproken termijnbedragen betaalt u.
Als u een tweede keer niet op tijd betaalt, stoppen wij de afgesproken betalingsregeling. U maakt het hele bedrag (dat u dat jaar nog moet betalen) in 1 keer en binnen 10 dagen naar ons over. - U kunt maximaal 2 keer een betalingsregeling voor dezelfde aanslag aanvragen. Als we de betalingsregeling voor de tweede keer stoppen, moet u de rest van het totale bedrag van die aanslag in 1 keer betalen.
Een betalingsregeling gemeentelijke belastingen vraagt u aan voor afvalstoffenheffing, rioolheffing, onroerendezaakbelasting, hondenbelasting, en een extra sortibak (restcontainer).