Inhoudsopgave:

De briefadresgever geeft u uw post

De briefadresgever is de persoon of instelling die staat ingeschreven op het briefadres. De briefadresgever zorgt ervoor dat u uw post krijgt. Bijvoorbeeld belastingformulieren of een stempas.

Wanneer vraagt u een briefadres aan?

U bent dak- of thuisloos

Vanaf 2 december 2024 is er met de komst van de Centrale Toegang & Regie Maatschappelijke Opvang één centraal aanmeldpunt voor hulp bij dakloosheid in Friesland.

U kunt zich als u dak- of thuisloos bent op verschillende manieren aanmelden voor een briefadres. Ga naar de website van De Centrale Toegang & Regie Maatschappelijke Opvang.

In alle andere gevallen vraagt u een briefadres aan bij de gemeente. Dit zijn:

  • U verhuist binnen 3 maanden naar uw volgende woonadres
  • U woont minder dan 8 maanden per jaar in het buitenland
  • U korter dan 2 jaar in het buitenland bent. En voor uw werk op een schip vaart dan de thuishaven in Nederland heeft.
  • U woont in een zorginstelling, gevangenis of een blijf-van-mijn-lijfhuis.
  • Om veiligheidsredenen. Na oordeel van de burgemeester.

U maakt hiervoor een afspraak.

Wat meenemen als u langskomt

Voor een aanmelding van een briefadres bij de Centrale Toegang & Regie Maatschappelijke Opvang, neemt u het volgende mee:

  • Uw legitimatiebewijs. Dit mag een identiteitskaart, paspoort of rijbewijs zijn.

Voor een aanmelding van een briefadres van de gemeente Leeuwarden, neemt u het volgende mee:

  • Uw legitimatiebewijs. Dit mag een identiteitskaart, paspoort of rijbewijs zijn.
  • De briefadresgever komt persoonlijk mee.