U kunt bellen of via contactformulieren contact opnemen met de gemeente. U kunt natuurlijk ook langskomen op het Gemeentehuis. U kunt voor verschillende doelen contact met ons opnemen.
Als u bijvoorbeeld belt voor een nieuwe folder, dan hebben wij uw adresgegevens nodig om u de folder te kunnen sturen. Wij hebben dan een zogenoemd ‘gerechtvaardigd belang’ om uw gegevens te noteren zodat wij u de informatie toe kunnen sturen. Komt u langs voor de aanvraag van een vergunning of voorziening? Ook dan hebben we bepaalde persoonsgegevens nodig. Dat is in de wet vastgelegd. Als u contact met ons opneemt vragen wij u meestal om de volgende gegevens:
- BSN
- Geboortedatum
- NAW (naam, adres, woonplaats) en contactgegevens
Wij zijn ook bereikbaar via Whatsapp, Twitter, Facebook en Live Chat. De veiligheid om te communiceren via deze kanalen is helaas niet altijd gegarandeerd. Wij raden u daarom aan om zo min mogelijk persoonlijke gegevens via deze kanalen met ons te delen. Persoonsgebonden vragen, zoals over een beschikking, vergunning of dossier worden door ons niet via deze kanalen beantwoord, omdat daar identificatie voor nodig is. Als u uw telefoonnummer achterlaat, nemen wij contact met u op om u van dienst te kunnen zijn. Daarbij worden eerst een aantal identificerende vragen gesteld.