Cliëntondersteuning Wmo en Jeugdhulp
Vindt u het moeilijk om zelf te vertellen welke hulp u nodig heeft? Of waarom u niet tevreden bent met de hulp die u krijgt? Heeft u een klacht? Dan is het fijn als u iemand heeft die u hierbij kan helpen of met u meegaat naar een gesprek. Deze persoon noemen wij een cliëntondersteuner.
Iemand uit uw eigen omgeving
U kunt altijd iemand vragen die u kent. Bijvoorbeeld iemand uit uw familie, een vriend, vriendin of goede buur. Deze persoon mag met u mee naar een gesprek met een sociaal werker of consulent Wmo of Jeugdhulp van de gemeente. Ook kan deze persoon u helpen bij het indienen van een klacht of bezwaar.
Een vrijwilliger
U kunt hulp krijgen van een vrijwilliger van het Buurtservicepunt. De vrijwilliger helpt en adviseert bij vragen over wonen, werk en ondersteuning. Ook helpt de vrijwilliger u in het contact met organisaties of de gemeente. Wilt u gebruik maken van een vrijwilliger? Neem contact op met een Buurt- of dorpskamer bij u in de buurt.
Een sociaal werker
U kunt hulp krijgen van een sociaal werker van het wijkteam of dorpenteam bij u in de buurt. De sociaal werker helpt u door samen met u te kijken welke hulp het beste bij u past. Daarvoor werken ze ook samen met vrijwilligers en andere organisaties. Neem contact op met een wijkteam of dorpenteam van Amaryllis.
Een onafhankelijk cliëntondersteuner (OCO)
U kunt hulp krijgen van iemand van Jeugdstem, Cliënt & Co of MEE Noord. Zij denken met u mee over welke hulp bij uw vraag past. Of helpen u als u niet tevreden bent over de hulp of steun die u ontvangt. Zij helpen u ook bij klachten over uw zorgaanbieder of de gemeente. Deze ondersteuning is gratis.
Contactgegevens Jeugdstem
- Telefoonnummer: 088 555 1000
- Website: Jeugdstem
Contactgegevens Cliënt&Co
- Telefoonnummer: 085-4004994
- E-mail: info@clientenco.nl
- Website: Cliënt&Co
Contactgegevens MEE Noord
- Telefoonnummer: 088-0231100
- E-mail: aanmeldpunt@meenoord.nl
- Website: MEE Noord
Klacht indienen of bezwaar maken
Meer informatie vindt u op pagina Melding woon-, werk- en leefomgeving (kopje ‘Klacht indienen’) of op pagina Bezwaarschrift indienen.
Iemand uit uw eigen omgeving
U kunt altijd iemand vragen die u kent. Bijvoorbeeld iemand uit uw familie, een vriend, vriendin of goede buur. Deze persoon mag met u mee naar een gesprek met een sociaal werker of consulent Wmo of Jeugdhulp van de gemeente. Ook kan deze persoon u helpen bij het indienen van een klacht of bezwaar.
Een vrijwilliger
U kunt hulp krijgen van een vrijwilliger van het Buurtservicepunt. De vrijwilliger helpt en adviseert bij vragen over wonen, werk en ondersteuning. Ook helpt de vrijwilliger u in het contact met organisaties of de gemeente. Wilt u gebruik maken van een vrijwilliger? Neem contact op met een Buurt- of dorpskamer bij u in de buurt.
Een sociaal werker
U kunt hulp krijgen van een sociaal werker van het wijkteam of dorpenteam bij u in de buurt. De sociaal werker helpt u door samen met u te kijken welke hulp het beste bij u past. Daarvoor werken ze ook samen met vrijwilligers en andere organisaties. Neem contact op met een wijkteam of dorpenteam van Amaryllis.
Een onafhankelijk cliëntondersteuner (OCO)
U kunt hulp krijgen van iemand van Jeugdstem, Cliënt & Co of MEE Noord. Zij denken met u mee over welke hulp bij uw vraag past. Of helpen u als u niet tevreden bent over de hulp of steun die u ontvangt. Zij helpen u ook bij klachten over uw zorgaanbieder of de gemeente. Deze ondersteuning is gratis.
Contactgegevens Jeugdstem
- Telefoonnummer: 088 555 1000
- Website: Jeugdstem
Contactgegevens Cliënt&Co
- Telefoonnummer: 085-4004994
- E-mail: info@clientenco.nl
- Website: Cliënt&Co
Contactgegevens MEE Noord
- Telefoonnummer: 088-0231100
- E-mail: aanmeldpunt@meenoord.nl
- Website: MEE Noord
Klacht indienen of bezwaar maken
Meer informatie vindt u op pagina Melding woon-, werk- en leefomgeving (kopje ‘Klacht indienen’) of op pagina Bezwaarschrift indienen.