Cliëntondersteuning Wmo en Jeugdhulp
Vindt u het moeilijk om zelf te vertellen welke hulp u nodig heeft? Of waarom u niet tevreden bent met de hulp die u krijgt? Heeft u een klacht? Dan is het fijn als u iemand heeft die u hierbij kan helpen of met u mee gaat naar een gesprek. Deze persoon noemen wij een cliëntondersteuner. Dit kan iemand uit uw eigen omgeving, een vrijwilliger of een onafhankelijk cliëntondersteuner zijn.
Een cliëntondersteuner uit uw eigen omgeving
U kunt altijd iemand vragen die u kent. Bijvoorbeeld iemand uit uw familie, een vriend, vriendin of goede buur. Deze persoon mag met u mee naar een gesprek met een sociaal werker of consulent Wmo of Jeugdhulp van de gemeente. Ook kan deze persoon u helpen bij het indienen van een klacht of bezwaar.
Een vrijwilliger als cliëntondersteuner
U kunt hulp krijgen van een vrijwilliger van het Buurtservicepunt. De vrijwilliger helpt en adviseert bij vragen over wonen, werk en ondersteuning. Ook helpt de vrijwilliger u in het contact met organisaties of de gemeente. Wilt u gebruik maken van een vrijwilliger? Neem contact op met een Buurt- of dorpskamer bij u in de buurt.
Een onafhankelijk cliëntondersteuner (OCO)
U kunt ook hulp krijgen van iemand van Zorgbelang Fryslân, Jeugdstem of MEE Noord. Zij denken met u mee over welke hulp bij uw vraag past. Of helpen u als u niet tevreden bent over de hulp of steun die u ontvangt. Zij helpen u ook bij klachten over uw zorgaanbieder of de gemeente. Deze ondersteuning is gratis.
Contactgegevens Zorgbelang Fryslân
- Telefoonnummer: 085-4832432
- E-mail: adviespunt@zorgbelang-fryslan.nl
- Website: Zorgbelang Fryslân
Contactgegevens Jeugdstem (onderdeel van Zorgbelang Fryslân)
- Telefoonnummer: 088 555 1000
- Website: Jeugdstem
Contactgegevens MEE Noord
- Telefoonnummer: 088-0231100
- E-mail: aanmeldpunt@meenoord.nl
- Website: MEE Noord
Klacht indienen of bezwaar maken
Meer informatie vindt u op pagina Melding woon-, werk- en leefomgeving (kopje ‘Klacht indienen’) of op pagina Bezwaarschrift indienen.
Een cliëntondersteuner uit uw eigen omgeving
U kunt altijd iemand vragen die u kent. Bijvoorbeeld iemand uit uw familie, een vriend, vriendin of goede buur. Deze persoon mag met u mee naar een gesprek met een sociaal werker of consulent Wmo of Jeugdhulp van de gemeente. Ook kan deze persoon u helpen bij het indienen van een klacht of bezwaar.
Een vrijwilliger als cliëntondersteuner
U kunt hulp krijgen van een vrijwilliger van het Buurtservicepunt. De vrijwilliger helpt en adviseert bij vragen over wonen, werk en ondersteuning. Ook helpt de vrijwilliger u in het contact met organisaties of de gemeente. Wilt u gebruik maken van een vrijwilliger? Neem contact op met een Buurt- of dorpskamer bij u in de buurt.
Een onafhankelijk cliëntondersteuner (OCO)
U kunt ook hulp krijgen van iemand van Zorgbelang Fryslân, Jeugdstem of MEE Noord. Zij denken met u mee over welke hulp bij uw vraag past. Of helpen u als u niet tevreden bent over de hulp of steun die u ontvangt. Zij helpen u ook bij klachten over uw zorgaanbieder of de gemeente. Deze ondersteuning is gratis.
Contactgegevens Zorgbelang Fryslân
- Telefoonnummer: 085-4832432
- E-mail: adviespunt@zorgbelang-fryslan.nl
- Website: Zorgbelang Fryslân
Contactgegevens Jeugdstem (onderdeel van Zorgbelang Fryslân)
- Telefoonnummer: 088 555 1000
- Website: Jeugdstem
Contactgegevens MEE Noord
- Telefoonnummer: 088-0231100
- E-mail: aanmeldpunt@meenoord.nl
- Website: MEE Noord
Klacht indienen of bezwaar maken
Meer informatie vindt u op pagina Melding woon-, werk- en leefomgeving (kopje ‘Klacht indienen’) of op pagina Bezwaarschrift indienen.