Inhoudsopgave:

Een cliëntondersteuner uit uw eigen omgeving

U kunt altijd iemand vragen die u kent. Bijvoorbeeld iemand uit uw familie, een vriend, vriendin of goede buur. Deze persoon mag met u mee naar een gesprek met een sociaal werker of consulent Wmo of Jeugdhulp van de gemeente. Ook kan deze persoon u helpen bij het indienen van een klacht of bezwaar.

Een vrijwilliger als cliëntondersteuner

U kunt hulp krijgen van een vrijwilliger van het Buurtservicepunt. De vrijwilliger helpt en adviseert bij vragen over wonen, werk en ondersteuning. Ook helpt de vrijwilliger u in het contact met organisaties of de gemeente. Wilt u gebruik maken van een vrijwilliger? Neem contact op met een Buurt- of dorpskamer bij u in de buurt.

Een onafhankelijk cliëntondersteuner (OCO)

U kunt ook hulp krijgen van iemand van Zorgbelang Fryslân, Jeugdstem of MEE Noord. Zij denken met u mee over welke hulp bij uw vraag past. Of helpen u als u niet tevreden bent over de hulp of steun die u ontvangt. Zij helpen u ook bij klachten over uw zorgaanbieder of de gemeente. Deze ondersteuning is gratis.

Contactgegevens Zorgbelang Fryslân

Bij Zorgbelang Fryslân kunt u tot 1 januari 2025 contact opnemen via:

Contactgegevens Cliënt en Co

Vanaf 1 januari 2025 kunt u contact opnemen met Cliënt en Co via:

Contactgegevens Jeugdstem (onderdeel van Zorgbelang Fryslân)

  • Telefoonnummer: 088 555 1000
  • Website: Jeugdstem

Contactgegevens MEE Noord

  • Telefoonnummer: 088-0231100
  • E-mail: aanmeldpunt@meenoord.nl
  • Website: MEE Noord

Klacht indienen of bezwaar maken

Meer informatie vindt u op pagina Melding woon-, werk- en leefomgeving (kopje ‘Klacht indienen’) of op pagina Bezwaarschrift indienen.

Meer informatie of vragen?

  • Meer informatie over Wmo vindt u op pagina Wmo.
  • Meer informatie over Jeugdhulp vindt u op pagina Jeugdhulp.
  • Andere vragen? Neem contact op met de gemeente Leeuwarden.